Egy félművelt panelproli nagyon szubjektív olvasó-naplója a 21. század negyedéről

Moha olvasó-NAPLÓJA

Moha olvasó-NAPLÓJA

A Facebook GONDOLATRENDŐRSÉGE ismét akcióban

Ezúttal egy Dylan Dog-képregényből adódó következtetések a vádlottak padján.

2021. augusztus 28. - Mohácsi Zoltán

A mohabacsi-olvas.blog.hu bejegyzései gyakorlatilag kivétel nélkül a Blogcímlapra kerülnek. A kiadványaikról írt értékeléseimet kivétel nélkül megosztja a Facebook oldalán a Napkút Kiadó. Az elmúlt héten elvileg három bejegyzésemet élesítették. Nem egetverő eredmények ezek, bár valamit minden bizonnyal jelentenek. 

S azért mondom, mert a Facebook ismét TILTJA A BLOGOM LINKJÉT. Ami nem csupán azzal jár, hogy nem tudok semmit megosztani, amiben a blog internetes címe szerepel, hanem azzal is, hogy mindenhonnan eltűnik a link, ahol csak előfordult a Facebook-on. Vagyis például a Napkút Kiadó oldaláról is. Meg a blogot népszerűsítő saját Facebook-oldalamról is.

Több hónapnyi elkeseredett próbálkozás után, amelyre rendre és egyáltalán NEM KAPTAM VÁLASZT a Facebbok körülbelül két hete ismét engedélyezte a blogom linkjének a megosztását.  Addig, bármilyen, a blogomról származó linket akartam megosztani, ezt az üzentet kaptam:

fb_nem_hasznalhatod.JPG

Azt azért megtudta, hogy milyen közösségi alapelveket sértek

kozossegi_alapelvek.JPG

Nyugodtan mondhatom, egyiket sem sértem. Ezek után kapok arról is tájékoztatást, hogyan gyakorolják ezeket az elveket. 

fb_hgyan_hozzuk_a_dontest.JPG

Egy kedves ismerőstől kaptam egy linkgyűjteményt, amely segítséget ad, hogy adott esetekben hol lehet felvenni a közösségi oldallal a kapcsolatot. 

Mondjuk már az is több mint érdekes, hogy nyomozni kell az ilyen linkek után. Aztán az is feltűnő, hogy a linkek között nincsen olyan, amely a Facebook tiltásaival lenne kapcsolatos. 

Ahogyan az is, hm, mi is erre a jó szó, hogy eleve közlik, nem válaszolnak minden levélre. Aztán meg azt hazudják, hogy e-mailt küldenek. 

emil.JPG

Nem küldenek. Legalábbis én nem kaptam egyet sem. Pedig gyakorlatilag naponta írtam nekik. Amikor a tiltást feloldották, akkor sem jött értesítés. Mintegy véletlenül vettem észre, hogy újra használhatom az oldalon a blog linkjét. 

S akkor ma megérkezett a hét vicce: annak a Dylan Dog-képregénynek az értékelése miatt lett letiltva ismét a Moha olvasónaplója-oldal, amely egy 1992-es, olaszországi esetre reagál, amikor az ottani törvényhozás cenzúrázni akarta a gyermekeknek szánt, erőszakos képregényeket. Vagyis amely képregény a CENZÚRÁRÓL SZÓL. Hahaha! Ironikus, nem?

Bár én most inkább dühös vagyok...

A képregény alkotói nem lacafacáznak. Pillanatok alatt meglelik a megfelelő összefüggéseket. Nézd csak, és olvasd el a szövegbuborékokat is, lényegesek a szövegek! Ha érdekel a képregény egészéről írt bejegyzés, itt megtalálod.

Azért ez vicces nem? A Facebook pedig egy ilyen üzenet után letiltja a blogomat. 

Megtaláljam az összefüggést? Ha a Facebook számára sértő, hogy a jobboldali gondolkodást párhuzamba hozzák az alkotók a fasizmussal és az inkvizícióval, akkor a Facebook jobboldali? Avagy az a tény, hogy a blogommal kapcsolatban éppent az a gyakrlatot követték, amelyet a képregény kifogásol, ismét azt sugallja, hogy ezen közösségi média konzervatív? 

Avagy sokkal inkább másról van szó? Nem leszek álnaiv: persze, hogy másról! 

S az egészben az a szomorú, hogyha nem csupán az informatika ostoba algoritmusa végezte ezt, akkor van valahol egy sunyi kis szemétláda takonypóc, aki most a markába vihogva ül a szoba sötét sarkában és joggal röhög: simán, egy Bejelentés-gomb megnyomással teheti tönkre hónapok, évek munkáját. 

A bejegyzés trackback címe:

https://mohabacsi-olvas.blog.hu/api/trackback/id/tr9516672966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KönyvutcaBea 2021.11.07. 19:34:01

Szia! Ugyanígy jártam én most, így bukkantam rá a blogodra google keresés után. Mindenféle magyarázat és figyelmeztetés nélkül, egy ismerősöm szólt, hogy nem tudja megosztani a bejegyzésemet. Nem tudtam még rájönni, miért történt. Köszi a bejegyzést, segítségemre lesz, azt hiszem. :)

Mohácsi Zoltán · https://mohabacsi-olvas.blog.hu 2021.11.07. 21:32:15

@KönyvutcaBea:
Sajnálom! Úgy fest, a Facebook egyre idiótábban működik. A blogom linkjét azóta sem tudom a felületükön megosztani.

Ha fontos a FB-os megosztást, érdemes csinálnod egy mentést a blogodról (ha blog hu-s vagy, az admin-felületeden Beállítások/Motorháztető alatt/Import), majd létrehoznod egy új blogot, és beimportálni a mentést. Az alcímeken kívül mindent visszahoz.

Én így hoztam létre egy klón-blogot, a Napkút Kiadó annak a linkjeit osztja meg.

Miben segítettem neked? Közösen dühönghetünk?

Azóta teljesen random jött néhány értesítés, hogy miféle megosztásaim nem felelnek meg a "Közösségi alapelveknek". A legtréfásabb egy kisközség bemutatkozó kiadványáról írt bejegyzésemről szóló visszaszólásuk volt: az is sértő szerintük. :-D

KönyvutcaBea 2021.11.07. 21:45:26

@Mohácsi Zoltán: Igen, a sorsközösség és a közös dühöngés is segítség! Már az is segítségemre van, hogy látom, hogy működik ez, és hogy más ugyanúgy nem érti, mint én. És én is találtam nagyon sok értesítést ma, ami az elmúlt három napban érkezett majd féléves bejegyzéseimről, amik teljesen vegyesek voltak, a könyves tartalomtól kezdve más bejegyzésekig, semmiféle logikát nem lehet bennük felfedezni. Én még arra sem jöttem rá, hol kell valamiféle reklamációt írni, azon kívül, hogy jelzem, hogy nem értek a döntéssel egyet. Blogpsotos vagyok, de lehet, hogy nálam is egy domain név vásárlás vagy valamiféle hasonló ügyeskedés lesz a megoldás. Persze, már az is megfordult a fejemben, hogy törlöm a blogot a facebookról, de aztán meg mégis úgy vagyok vele, hogy sok munkám volt abban, hogy felépítsem, úgyhogy maradok és küzdök. :D :D

Mohácsi Zoltán · https://mohabacsi-olvas.blog.hu 2021.11.08. 06:57:40

@KönyvutcaBea:
Értem, értelek. A domain-vásárlás nem oldja meg a problémát. Akár algoritmus-hiba, akár egy jóakaró tevékenysége, csak idő kérdése, hogy újra rád találjon. Vagyis az új domainre.

Én egyelőre úgy oldottam meg, hogy a megosztásokban valamit bele írtam a linkbe, és erre felhívtam a figyelmet. Például: mohabacsi-olvas.blog.huEZTTOROLDKI/valami.valami.konv

Nem elegáns, de egyfajta megoldás.

KönyvutcaBea 2021.11.09. 01:13:43

Köszi, kipróbáltam, működik. :) De ezzel csak az a baj, hogy én meg tudom osztani így, ha viszont más szeretné megosztani a bejegyzést, nem megoldás.
Mások írták, hogy nekik a domain név megoldás volt. Írtam a fb-nak, sok jót nem várok, de azért reménykedem, és várok néhány napot. Ha nem történik semmi és így marad a helyzet, akkor jöhet a domain. Ja, és az instagramon is korlátozták a blogom.

Mohácsi Zoltán · https://mohabacsi-olvas.blog.hu 2021.11.09. 10:24:58

@KönyvutcaBea:
Igen, sajnos ez a linkbuhera a további megosztásoknál plusz nyűg.

Ha jól tudom, az Insta a Facebooké, tehát ha tiltva vagy akkor az Zukkerberg-szerte igaz.

A domain mit old meg hosszú távon? Mert ha arra is rákattan a Zukkerberg-galaxis, ugyanott vagy, nem?

KönyvutcaBea 2021.11.17. 15:30:37

@Mohácsi Zoltán: Nem tudom, hosszú távon megoldja-e, de most megoldotta. Mindenkit értesítettek, aki a blogomról osztott meg bármit, hogy visszakerült a facebook oldalára a bejegyzés. Sőt! Még elnézést is kértek. Tőlük! Tőlem nem. Így most nem tudom, hogy ez volt a válasz a levelemre (nem valószínű), vagy inkább a domain oldotta meg a dolgot. Bizakodó vagyok. Aki ajánlotta nekem, szintén így oldotta meg, és évek óta működik nála a dolog. :)

Mohácsi Zoltán · https://mohabacsi-olvas.blog.hu 2021.11.17. 22:48:14

@KönyvutcaBea:
Örülök, hogy ismét tévedtem! :-)

Avass be a teendő részleteibe, kérlek, mit is tettél pontosan, ami követendő!

KönyvutcaBea 2021.11.18. 00:55:00

@Mohácsi Zoltán: www.rackhost.hu
Itt lehet ilyesmit, de sajnos részletekbe nem tudlak beavatni, a férjem csinálta meg nekem. Itt minden le van írva és még segítséget is adnak, ha szükséged van rá.

Mohácsi Zoltán · https://mohabacsi-olvas.blog.hu 2021.11.18. 05:53:20

@KönyvutcaBea:
Ideáig rendben, köszönöm. De hogyan lehet összekötni a már létező blogod linkjével?

KönyvutcaBea 2021.11.18. 16:14:11

@Mohácsi Zoltán: ez már technikai kérdés, erre nem fogok tudni válaszolni. Ez az, amit segítenek ott az oldalon megcsinálni, akár telefonon, akár e-mailben szeretnéd.

Mohácsi Zoltán · https://mohabacsi-olvas.blog.hu 2021.11.18. 16:29:35

@KönyvutcaBea:
:-)
Értem, köszönöm!
Rosszul kérdeztelek. A domainednek az a lényege, hogy a meglevő blogod címe a domain "álnevén" müködik?

KönyvutcaBea 2021.11.20. 13:57:42

Szerintem igen. :) De azért megkérdezem majd a férjemet is, hogy megerősítsen. :D
süti beállítások módosítása