Egy félművelt panelproli nagyon szubjektív olvasó-naplója a 21. század negyedéről

Moha olvasó-NAPLÓJA

Moha olvasó-NAPLÓJA

Jókai Mór – Zórád Ernő: Névtelen vár

2018. augusztus 04. - Mohácsi Zoltán

jokai_zorad_a_nevtelen_var.jpgJókait a kötelező Kőszívű óta nem szeretem. Valahogy soha nem fogott meg. Se előtte, se utána, se közben. 

Zorád Ernőt, amióta az eszemet tudom, szeretem, az pedig még a Füles képregényeinek idejéből, a ’70-es évekből való. Mármint az eszem tudása.

Namost: meg nem válnék tőle, de valahogy így volt felemás nekem ez az ormótlan alakú füzet. Mert Zorád rajzai lenyűgöztek. Az egyoldalas festmények gyönyörűek. 

Viszont nem egyszer vissza kellett lapoznom, hogy akkor voltaképpen kicsoda is a Névtelen Várban olyan nagy szenvedéllyel őrzött leány, akiért ennyien vállalnak hűmennyi kockázatot, lemondást, egyikük még a poklot is? S voltaképpen, ajjaj, annyira felületes voltam, fogalmam sem volt róla… 

De maga a történet szép, s ahogyan mondtam, Zorád ernő az Zorád Ernő! És ebben az esetben ez nagyon jót tesz Jókainak. 

3,5/5

(2013)

A bejegyzés trackback címe:

https://mohabacsi-olvas.blog.hu/api/trackback/id/tr9514161825

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Monty H. 2022.01.17. 12:56:59

Nem csoda, hogy nehezen volt értelmezhető, én sem értettem mindent, míg el nem olvastam az eredeti regényt, ami szerintem parádés, főleg nyári borozós esték mellé... Sajnos a képregényváltozatban pont a bevezetést spórolták le (talán azt gondolták, úgyis mindenki olvasta az eredetit).

Én is írtam róla, a könyvről is, a képregényről is, mert hát Zórád nálam is a legnagyobbak között szerepel. A filmváltozat viszont nem tetszett. A kis költségvetés, főleg a vége felé, nagyon érezhető.

monty.blog.hu/2010/06/18/konyv_amp_kepregeny_amp_film_nevtelen_var_jokai_mor

Mohácsi Zoltán · https://mohabacsi-olvas.blog.hu 2022.01.17. 17:09:00

@Monty H.:
Azt mondod, tágítsam, színesítsem a műveltségmet, és ideje lenne Jókait olvasnom? Mondjuk kedvet csináltál hozzá... Köszönöm!

Köszönöm a blogajánlódat! Elolvastam. Tömör, lényegre törő, érthető, de ami a lényeg: kedvet csinált a könyvhöz. Ezt is köszönöm!
süti beállítások módosítása